بودجه بندی درس اقتصاد کنکور انسانی
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبا با استفاده از بودجه بندی درس اقتصاد کنکور انسانی ۱۴۰۰ می تونن از اهمیت دروس مختلف نسبت به بررسی سوالات کنکور سال های قبل آشنا بشن و بدونن برای کدوم مبحث باید وقت بیشتری برای مطالعه بذارن و برنامه ریزی دقیق تری برای کنکور داشته باشن .



برای بچه های کنکوری هیچ چیزی به اندازه برنامه ریزی اهمیت نداره. البته منظور از برنامه ریزی فقط هم ساعت و مدت درس خوندن نیست. یک مدل از برنامه ریزی ها اهمیت بیشتری دارن. شما باید با بودجه بندی دروس اختصاصی و پایه خودتون آگاه باشین.

یکی از درس های مهم و پایه برای بچه های رشته انسانی در کنکور، درس اقتصاده. شما باید حتما و حتما از نحوه بودجه بندی درس اقتصاد 1400 اطلاعات کافی رو داشته باشین. حالا اینکه منظورمون از بودجه بندی اصلا چی هست و چه چیزهایی رو باید مد نظر قرار داد، قراره تو این مقاله در مورد بودجه بندی درس اقتصاد کنکور انسانی ۱۴۰۰، صحبت کنیم. ما رو همراهی کنین.

 

بودجه بندی درس اقتصاد کنکور انسانی ۱۴۰۰

منظور از بودجه بندی برای کنکور چیه؟

بودجه بندی یعنی اینکه چه مباحثی داخل سوالات کنکور بیشتر میاد و چند تا سوال هر بخش یا هر فصل تو کنکور داره. خوب مسلما اگر شما بدونین که کدوم فصل از کدوم کتاب از این سه سال دبیرستان، بیشتر ازش سوال طرح میشه، وقت خودتون رو بیشتر روی همون مباحث میذارید و حتما نتیجه خوبی هم می گیرین. یک چیز طبیعیه. مخصوصا در ارتباط با رشته انسانی که طراحی سوال ها کاملا هدفمند و با یک نظم خاصی صورت می گیره و طراح جهت بندی خاصی در ذهنش داره.

 

 حالا ممکنه سوال براتون پیش بیاد که چطوری میشه به این بودجه بندی رسید؟

اگر سوالات چند سال متمادی کنکور رو بررسی کنید، کامل و دقیق متوجه میشین که چه سوال هایی و با چه تکراری در کنکور طرح شده. حالا ممکنه هر سال یکی دو تا سوال کمتر یا بیشتر بشه، اما به طور کلی یک قاعده خاصی داره. در مورد بودجه بندی درس اقتصاد ۱۴۰۰، باید بگیم که اون چیزی که بر مبنای سوال های سال های قبل فهمیدیم اینه که مجموع سوالات اقتصاد 15 تاست. بودجه بندی درس اقتصاد کنکور انسانی ۱۴۰۰ در جدول زیر گذاشته شده.

 

بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی 1400
مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات
تولید 2 سوال فقر و توزیع درآمد 1 سوال
بازار  2 سوال اقتصاد بین الملل 2 سوال
آشنایی با شاخص اقتصادی 5 سوال اقتصاد ایران 1 سوال
پول و بانک 2 سوال    

 

توجه: در نظر داشته باشین که این بودجه بندی درس اقتصاد، مربوط به سوالات کنکور سال های گذشتست و اینکه حتما در نظر داشته باشین که فقط دونستن بودجه بندی کافی نیست. باید از ضرایب هم آگاهی کامل داشته باشین که بتونین بهتر برای رشته های خوب انسانی، خیز بردارین.

بیشتر بخوانید: زیر گروه های کنکور انسانی

 

 

 

 

 

اهمیت بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی ۱۴۰۰

درس اقتصاد یکی از دروس مهم کنکور انسانیه و اهمیت در زیرگروه های رشته انسانی به قرار زیره:

ضریب اقتصاد در زیر گروه 1: 1

ضریب اقتصاد در زیر گروه 2 و 4: 2

ضریب اقتصاد در زیر گروه 3: 3 ( رشته های حسابداری، اقتصاد، خبرنگاری، مدیریت ها)

هر چقدر بیشتر با بودجه بندی درس اقتصاد ۱۴۰۰، آشنایی داشته باشین می تونین متوجه بشین که اهمیت شون با توجه به زیرگروهی که دوست دارین قبول بشین، چقدره. مثلا اگه رشته حسابداری رو دوست دارین و برای قبولی تو اون دارین تلاش می کنین، طبق بودجه بندی که یک نمونه براتون در قسمت قبل ذکر کردیم، متوجه میشین که اگر 1 سوال بخش اقتصاد ایران رو درست جواب بدین، در حقیقت ضربدر 3 میشه و 3 برابر نمره اون براتون لحاظ میشه.

پس بیشتر مانورتون رو روی فصل اقتصاد ایران می ذارین و از وقت گذاشتن بیش از حد روی فصل های دیگه خودداری میکنین. چون فایده ای نداره. شاید اصلا سوال از اون ها مطرح نشه! ولی اگه اقتصاد ایران رو خیلی دقیق و با جزئیات بخونین و سوالش رو درست جواب بدین، کلی جلو افتادین!!

اینه که باید از منابع مهم و با کیفیت، بودجه بندی ها رو دربیارین و درست و تکنیکی درس بخونین. همین طور الکی و به طور مساوی برای همه فصول بخواین وقت بذارین، از قسمت های اصل کاری عقب میوفتین. بودجه‌بندی یعنی عملکرد شما در درس خوندن، بهترین بازدهی رو داشته باشه.

 

بودجه بندی درس اقتصاد کنکور انسانی

 

 برای اطلاع از بودجه بندی همه دروس کنکور انسانی می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور انسانی

 

نحوه مطالعه اقتصاد در کنکور انسانی ۱۴۰۰

این درس برای قبولی در کنکور، درس کلیدیه و معمولا به طور میانگین هم بین 10 تا 40 درصد بچه ها این درس رو میزنن. البته فکر نکنید چون ضریب این درس برای رشته های زیرگروه 1، یک هست پس اهمیتش کم میشه! اصلا اینطور نیست و شما برای قبولی در رشته ای مثل حقوق هم باید یک تراز نمره خاصی را بدست آورده باشین.اما نکاتی که باید برای خوندن درس اقتصاد 1400 بهش اهمیت بدین در ادامه گفته شده:

 

 خلاصه نویسی:

یکی از روش های خیلی خوب که جواب هم میده اساسی، روش خلاصه نویسی بعد از مطالعه دروسه. این روش برای درس های رشته علوم انسانی خیلی بیشتر میتونه جواب بده.

خلاصه نویسی یعنی اینکه بعد از اینکه خط به خط درس رو خوب خوندید و مفهومی یاد گرفتین، مسائل و نکات مهم و طلاییش رو تیتروار برای خودتون در جایی یادداشت کنین و هر از گاهی با سر زدن بهشون، سرعتتون در مرور مطالب رو خیلی بالاتر ببرین و چون زیاد مرور میکنین هم ملکه ذهنتون میشه.

 

 روش تست زنی:

روش تست زنی و به طور کامل اینکه چطور تست بزنین، بستگی به نوع درسی هم که می خونین داره. مثلا اگر دارین اقتصاد می خونین، چون ماهیت ریاضی و تحلیلی داره اگه درسی رو تازه تموم کردین و زیاد هم سابقه خوبی در تست زنی این نوع سوال های حساب کتاب کردنی ندارین، بهتره سریع سراغ تست زنی نرین.

تست زنی رو بذارین برای وقتی که کاملا احاطه پیدا کردین به حل مسائل و بعد از اون با تست زدن سرعت عملتون رو بالا ببرین. در ضمن لازم نیست که از اول کار، سراغ سخت ترین و پیچیده ترین تست ها برین چون ممکنه از پسش برنیاین و تو ذوقتون بخوره. بهتره با تست های ساده تر شروع کنین تا دستتون هم راه بیفته و از نقاط ضعف و قوت خودتون هم آگاهی پیدا کنین.

 

 بررسی سوالات کنکور سال های قبل:

این بحث تقریبا با بودجه بندی هم هماهنگی داره. بهترین منابع برای تست زنی شما، کنکورهای قبلیه. در درس اقتصاد، با کمک همین سوالات هست که هم روال بودجه بندی درس اقتصاد دستتون میاد و هم اینکه بر اضطراب و ترس تون هم غلبه می کنین.

 

 مرور:

چیزیکه خیلی خیلی مهمه همین مروره. هیچ چیز به اندازه مرور کردن های متناوب، نمیتونه به شما در رابطه با فهم کامل تر و ملکه شدن مطالب در ذهنتون به اندازه این مورد کمک کنه. مرور کنید. درست و اصولی. بین مرور درس ها از جمله اقتصاد، فاصله زیادی نندازین.

 

 توجه به ضریب این درس با توجه به زیر گروه مدنظر:

در رابطه با این قضیه قسمت های بالا هم توضیح دادیم. شما با توجه به ضریبی که درس اقتصاد در هر کدوم از زیرگروه ها داره، می تونین متوجه اهمیتش هم در هر زیر گروه بشین. اهمیت هم یعنی چند برابر شدن یا نشدن تلاش شما و تنظیم زمان و وقت شما در مورد هر کدوم از فصل های این درس.

بیشتر بخوانید : آَشنایی با روش های تست زنی در کنکور

منابع مناسب برای مطالعه اقتصاد در کنکور انسانی ۱۴۰۰

بعد از اینکه از بودجه بندی درس اقتصاد در کنکور انسانی 1400 آگاه شدین، نوبت به منابعی میرسه که باید از طریق اونها هم تست های خوب و با کیفیت بزنین و هم در یادگیری درس اقتصاد کمک حالتون باشه. یا منابعی که نکات و قسمت های کلیدی رو به شکل یک مجموعه در اختیار شما قرار میده.

اولین منبع آموزشی که باید برای شما حرف اول رو بزنه کتاب درسی شماست. چون قراره سوال ها با توجه به این کتاب، طراحی بشه. این درس علاوه بر اینکه تحلیلیه مقداریش هم متنیه. سوالاتی که از این درس براتون طراحی میشه، ترکیبیه و شما باید تسلط کافیه به همه متن کتاب داشته باشین. در جدول زیر بهترین منابع برای مطالعه در اقتصاد رو گفتیم.

 

  نام کتاب سری انتشارات مولف تعداد جلد
منبع پیشنهادی مشاوران آموزش سری جامع وحید تمنا تک جلدی
انتشارات مهر و ماه سری لقمه حسین خاکسار نوری تک جلدی
متوسط رو به بالا انتشارات گاج سری میکرو طبقه بندی میترا چیتی ساز تک جلدی
انتشارات خیلی سبز سری تست پریناز گلپایگانی-زهرا نعمتی تک جلدی
تست بیشتر انتشارات مبتکران سری مرشد نسرین جعفری –اصغرحجازیان تک جلدی

 

پیشنهاد تحصیلیکو برای مطالعه و درک بهتر درس اقتصاد ، تهیه و مطالعه منبع متوسط رو بالاست ولی داوطلبایی که منابع گفته شده رو مطالعه کردن و حالا می خوان بیشتر تست بزنن منبع تست بیشتر مناسبه .

اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا ابهامی در خصوص بودجه بندی درس اقتصاد کنکور انسانی 1400 دارین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین . 

 برای تهیه بهترین منابع دروس مختلف کنکور انسانی حتما مقاله زیر رو بخونین .

در ادامه بخوانید : بهترین منابع کنکور انسانی

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ چه جوری می تونیم با مباحث پر تکرار درس اقتصاد آشنا بشیم ؟

✔️ برای اطلاع از مباحث پر تکرار می تونین از بودجه بندی این درس کمک بگیرین که این بودجه بندی در این مقاله گذاشته شده .

2- ✔️ اطلاع بودجه بندی درس اقتصاد چه کمکی به داوطلبا می کنه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم ، داوطلبا با استفاده از این بودجه بندی ها می تونن مباحث مهم رو بشناسن و برنامه ریزی دقیق تری انجام بدن 

3-  ✔️ چه جوری می تونیم درصد بالایی از درس اقتصاد کنکور انسانی داشته باشیم ؟ .

✔️ یکی از راه هایی که باعث میشه بتونین درصد بالایی از این درس تو کنکور داشته باشین اطلاع از بودجه بندی اونه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : بودجه بندی درس اقتصاد کنکور انسانی





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: